Impacte social

ALIMENTACIÓ
PER A LA SALUT

0persones

A la Fundació Catalunya La Pedrera apostem per l’alimentació saludable, dirigida especialment a aquelles persones que afronten un problema de salut. Per això, sota la direcció científica de la Fundació Alícia (Alimentació i Ciència), promovem projectes alimentaris especialitzats per oferir coneixement i recomanacions sobre el tipus d’alimentació més convenient en cada cas.

ALIMENTACIÓ PER A PERSONES AMB NECESSITATS ESPECIALS

La Fundació Catalunya La Pedrera vol millorar l’alimentació de tothom, sigui quina sigui la seva situació vital, i especialment a persones que estan patint un problema de salut. L’octubre de 2022 es va presentar un dels projectes més importants que s’han promogut en aquesta línia

L’octubre de 2022 la Fundació Catalunya La Pedrera va presentar la nova plataforma web ‘Menjar durant el tractament del càncer’, una eina digital gratuïta per ajudar les persones que estan en tractament oncològic, i també els seus familiars i cuidadors, a tenir cura de la seva alimentació durant el procés. A més, l’eina es preocupa pel benestar emocional facilitant-los que puguin continuar gaudint del menjar.

La nova web (www.oncoalicia.com) és un projecte promogut per la Fundació Catalunya La Pedrera i desenvolupat per la Fundació Alícia que recopila, amb el màxim rigor científic, tota la investigació sobre alimentació i càncer. Inclou consells, idees pràctiques i més de 200 receptes o vídeo receptes i està especialment dissenyada per donar una resposta personalitzada als

25 efectes secundaris que es deriven del tractament oncològic dels 5 tipus de càncer amb més incidència o dificultats per menjar (mama, cap i coll, còlon, pulmó i pròstata). Durant els mesos de 2022 que ha estat en funcionament la web ha rebut 9.400 visites, una xifra molt positiva que demostra que es tracta d’un recurs necessari que ha despertat l’interès de moltes persones.

La plataforma s’ha elaborat en col·laboració d’oncòlegs, nutricionistes i personal sanitari dels millors centres de recerca i hospitalaris del país, especialment l’Institut Català d’Oncologia (ICO), aportant coneixement i experiència a través de l’equip de la Unitat Funcional de Nutrició Clínica de l’ICO a l’Hospitalet de Llobregat. La nova plataforma ha rebut l’aval

del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona i altres entitats de referència del país, com CODINUCAT (Col·legi de Dietistes-Nutricionistes de Catalunya) i SENPE (Societat Espanyola de Nutrició Clínica i Metabolisme).

ALIMENTACIÓ
SALUT

SALUT I BONS HÀBITS ALIMENTARIS

Des de la Fundació Catalunya La Pedrera, a través de la recerca experta d’Alícia, es vol millorar la salut i els hàbits alimentaris de les persones, amb especial incidència entre els infants i joves.

Durant l’any 2022 s’han fet diverses accions i projectes, com l’elaboració de continguts i càpsules audiovisuals divulgatives en col·laboració amb entitats com l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona, o la col·laboració amb el programa Manduka de TV3, creant receptes fàcils, equilibrades i atractives per fomentar la bona alimentació en la població infantil i adolescent.

FORMACIÓ I TALLERS

Els tallers i les jornades de formació són els formats principals de divulgació i transferència del coneixement al voltant de l’alimentació per a la salut. Per això, la Fundació n’ofereix tant per a públic especialitzat com per a públic general. Al 2022 un total de 2.740 persones han assistit a aquests tallers, presencials o virtuals, dirigits a escoles, a personal del món de la restauració, a col·lectius amb necessitats especials, a personal d’entitats, residències i centres sociosanitaris o professionals de la salut, entre d’altres.

La divulgació de la importància de l’alimentació també es fa a través de grans esdeveniments, com va ser l’any 2022 la festa Alícia’t, celebrada a Món Sant Benet. Un total de 1.600 persones van poder gaudir de xerrades, tallers i demostracions al voltant del món de la cuina fàcil, sana i sostenible.

FORMACIÓ