Impacte social

OCUPACIÓ INCLUSIVA

0persones

La Fundació Catalunya La Pedrera té un fort compromís amb les persones en situacions laborals, socials i econòmiques vulnerables. Des d'aquesta dedicació, la Fundació promou l'accés a l'ocupació com una eina prioritària per millorar les seves condicions de vida i construir un futur millor.

Creixement de l’ocupació inclusiva:

LLOCS DE TREBALL
COOPERATIVA MANS

Molí d’en Puigvert
Topromi
MANS
Horts de Sant Benet
Personal d’Estructura

COOPERATIVA MANS

Mitjançant la Cooperativa MANS, la Fundació treballa per generar oportunitats laborals i facilitar l’accés al món laboral per a joves en risc d’exclusió. Aquesta cooperativa es dedica a la producció, comercialització, envasat i transformació de fruita i verdura ecològica.

Al llarg del 2022, un total de 32 persones en risc d’exclusió van treballar a la Cooperativa MANS, i 12 treballadors d’inserció van aconseguir l’accés a empreses ordinàries. Aquests resultats són especialment positius tenint en compte les dificultats econòmiques derivades del conflicte a Ucraïna i l’encariment de preus. MANS ha consolidat la seva relació amb els agricultors locals mitjançant un projecte de certificació conjunta que abasta tots els processos, des del camp fins a l’entrega del producte als supermercats. A més, durant el 2022, s’ha incrementat la producció elaborada a l’obrador de la cooperativa.

FUNDACIÓ TOPROMI

La Fundació Topromi, situada a La Canonja (Tarragonès), forma part del grup Fundació Catalunya La Pedrera i té com a missió millorar la qualitat de vida de les persones adultes amb discapacitat intel·lectual. El model centrat en la persona és l’eix vertebrador de totes les activitats que s’hi desenvolupen.

Pel que fa a l’àmbit de l’ocupació, la tasca de la Fundació Topromi va més enllà i inclou també persones en risc d’exclusió. Durant el 2022, s’han reorganitzat els serveis per ampliar

FORMACIÓ
HORTS

HORTS DE SANT BENET

El projecte d’explotació agroecològica dels Horts de Sant Benet és un altre pilar important en el programa d’inserció social i laboral de la Fundació Catalunya La Pedrera. Durant l’any 2022, s’han contractat 16 persones en risc d’exclusió, principalment joves, derivades dels ajuntaments propers i d’entitats socials del Bages.

Els cultius principals han estat la col, el porro, la carbassa i la ceba. La producció s’ha venut principalment a la Cooperativa MANS, així com a empreses agroalimentàries com Aneto i Vegetalia i botigues del Bages. La col·laboració amb els serveis socials dels ajuntaments i altres entitats del Bages ha permès que 5 joves trobin feina al mercat laboral ordinari.