Impacte social

ENVELLIMENT
DIGNE

0persones

Moltes persones grans pateixen deteriorament cognitiu i físic que provoca manca d’autonomia, soledat i incomunicació, situacions que minven la seva qualitat de vida. La Fundació Catalunya La Pedrera assumeix el compromís d’estar al costat d’aquestes persones per aconseguir que mantinguin el màxim de temps possible les seves capacitats, millorin el seu estat emocional i, per tant, donant-los a ells i les seves famílies una millor qualitat de vida.

PROGRAMA DE REFORÇ I ESTIMULACIÓ DE LA MEMÒRIA I LA SALUT

El Programa de Reforç i Estimulació de la Memòria i la Salut (REMS) s’adreça a persones grans que comencen a experimentar deficiències de memòria per causes diverses, com ara l’Alzheimer o altres demències en fases inicials.

L’any 2022 la Fundació Catalunya La Pedrera ha consolidat la seva aposta per fer que aquestes persones amb deteriorament cognitiu tinguin un envelliment el més digne possible. S’ha recuperat el total d’espais oberts que hi havia abans de la pandèmia de la COVID, amb la reobertura de l’espaiSocial de l’Hospitalet de Llobregat, restablint així la xarxa de 21 espais arreu de Catalunya.

Fundació
Fundació2

DINA EN COMPANYIA

El programa Dina en companyia està dirigit a persones grans que tenen dificultats per gestionar correctament la seva alimentació, però també té com a objectiu donar-los un major benestar emocional i social. Per això és tan important que, durant l’any 2022, un total de 718 persones hagin pogut beneficiar-se del programa gaudint diàriament d’un àpat equilibrat i saludable, i en companyia. Com a novetat, durant aquest any s’ha obert el programa a dos nous espaiSocials, el de Reus i el de Manresa, arribant a un total de 16 espais repartits per tot Catalunya.

PREVENCIÓ DE LA DEPENDÈNCIA

La prevenció també és important per garantir un envelliment digne, per aquest motiu la Fundació Catalunya La Pedrera posa a disposició de les persones grans tot un seguit d’activitats amb aquest objectiu. Un total de 323 persones han participat durant el 2022 al projecte de Salut Activa, una proposta que ofereix a persones grans autònomes tallers de memòria i activitat física que els ajuden a mantenir les seves capacitats cognitives i físiques el màxim de temps possible.

GRUPS DE SUPORT A CUIDADORS

Acompanyar les persones grans vol dir també acompanyar les cuidadores i cuidadors no professionals que poden presentar malestar emocional per la sobrecàrrega que suposa la cura d’un familiar amb fase inicial d’Alzheimer o altres demències. Als espaiSocials de la Fundació se’ls ofereix un espai de participació en grup, conduït per un psicòleg, on es comparteixen recursos per gestionar les seves emocions i millorar el seu benestar emocional. Un total de 421 persones s’han beneficiat d’aquest servei durant l’any 2022.